Primavara cu aduceri aminte

O spuneam si ieri pe Facebook, dar vrea sa-mi mai dezvolt ideea in cateva cuvinte. La fiecare inceput de anotimp, ne aducem aminte de anumite melodii, scrieri, fotografii, activitati etc etc pe care in mod normal, in timpul anului, le uitam cu totul.
In ultima saptamana m-am tot lovit pe net de "Primavara incepe cu tine" a celor de la Holograf. Adevarat, se potriveste momentului. Dar, aparent, toata lumea isi aduce aminte de aceasta trupa doar acum, eventual si de Valentine's Day datorita melodiei "Ti-am dat un inel". Vara incepe cu alte melodii, una care imi vine acum in cap si mi-a fost sugerata de catre un coleg este cea a baietilor de la Voltaj. Inevitabil intreaga toamna este marcata de "Septembrie, luni" a lui Brenciu sau de "Wake me up when September ends". Si inca din prima zi a lunii decembrie incepe sa circule pe Facebook "Once upon a December".
Primavara toata lumea isi aduce aminte ca iubeste ghioceii si zambilele. Daca intrebi acum pe cineva care sunt florile preferate, ai sanse mari sa iti raspunda asta. Cand incepe vara si marea ne face cu ochiul, se trece de la flori la stelute de mare, luate pe post de suveniruri. Toamna este iubita pentru frunze; sunt oameni carora anotimpul le displace, dar inevitabil toti se vor declara vrajiti de culorile naturii. Iarna la putere se afla mirosul crengutelor de brad si prin februarie, odata cu Valentine's Day, incep sa creasca serios vanzarile la trandafiri.
Fiecare anotimp ne aduce aminte de ceva anume. In timpul anului uitam de acel ceva, e ca si cum am trai intr-o amnezie temporala pana la un moment dat. Cand ne loveste pe ochi un iz de primavara, vara, toamna, iarna, brusc ne reamintim de ceea ce obisnuiam sa iubim intr-o anumita perioada. Eu ma intreb daca asta se intampla si cu oamenii de langa noi...ii uitam in anumite anotimpuri si ne reamintim de ei in altele, in functie de florile, culorile, sunetele si miresmele care ne lovesc pe moment? Poate unele persoane sunt stelute de mare, apusuri de vara si rasarituri la malul marii, poate altele sunt frunze, ploi lungi si racoroase de toamna sau umbrele. Unii apropiati miros a brad, a cadouri, a zapada si a cozonac. Alti apropiati a zambile, a martisor, a ghiocei si a vreme calda...

Un comentariu :