"Sanatatea dumnevoastra nu are pret!"

De fiecare data cand ma imbolnavesc ma enervez. Paradoxal, nu boala in sine este cea care ma scoate din sarite, nici durerea, nici tusea, febra, inflamatia etc. Ci banii pe care trebuie sa ii dau pe niste amarate de pastile. Si nici macar suma de bani in sine, ci nervii pe care farmacistele mi-i fac in incercarea lor de a-mi jupui cat mai bine portofelul.
Mi se intampla efectiv de fiecare data cand iau cate o raceala banala. Dupa atatia ani, mi-am invatat tratamentul: Nurofen pentru raceala si gripa daca boala e mai usoara, Strepsils daca ma doare gatul, cateva pliculete de Coldrex daca imi curge prea tare nasul. Cu toate ca nu am racit deloc iarna asta, saptamanile astea cand Habiba si Delia au devenit doua "microbiste" care gravitau in jurul meu prin casa, a fost inevitabil sa nu ma molipsesc si eu. Si ma duc azi la farmacie sa imi iau o nenorocita de cutie de pastile de Nurofen cu 12 drajeuri, despre care stiam sigur ca ar costa undeva in jurul a 15 lei.
- Buna ziua!
- Buna ziua! O cutie de Nurofen, va rog!
- Cu 24 de pastile, da?
- Ah, nu, cu 12 ( si deja ma cautam prin geanta, stiind deja pretul aproximativ )
- Si daca raceala va deveni mai severa?
- Nu, nu va deveni, o sa am grija de mine.
- Daca ziceti dumnevoastra...17 lei.
( ii lasasem deja banii pe tejghea, cautam ceva marunt prin portofel )
- Sa stiti ca sanatatea dumnevoastra nu are pret...sigur nu vreti o cutie de 24?
- Sigur...
- Atat? ( scarbita )
- Atat!

Si asta a fost inca o tentativa usoara. Acum cateva luni ma trasese curentul si mi se cam umflase ochiul drept, deci am dat buzna intr-o farmacie ca sa imi cumpar niste picaturi.
- 10 lei.
- Ah perfect, dati-mi-le!
- Dar sa stiti ca trebuie sa dezinfectati ochiul inainte sa puneti picaturile. Nu vreti ceva si pentru dezinfectat?
- Aratati-mi... ( oricum nu aveam de gand sa iau, pentru ca pregatisem deja ceaiul de musetel pentru dezinfectare, dar curiozitatea ma omora )
- Aici aveti 5 comprese cu musetel ( ah, ghicisem! trebuia sa ma fi facut doctorita ) pe care le aplicati inainte de a pune picaturile.
- Ah ok, si la ce pret sunt?
- 40 de lei.
Si farmacista, cu cativa ani mai mare decat mine, imi zambea foarte dragut si inocent. Ma intrebam atunci la cel mai serios mod daca nu cumva scria mare PROASTA pe fruntea mea. Adica, tratamentul propriu-zis pentru ochiul meu costa 10 lei si ceva alternativ, pentru dezinfectare 40. Ma sa fie...
- Nu, raman doar picaturile.
- Sunteti sigura? Daca se va infecta mai tare? ( si deja vroia sa imi puna in punguta si compresele )
- Nu se va infecta, nu va faceti griji pentru mine.
- Sa stiti ca nu e bine sa...
-....sa imi neglijez sanatatea, da, stiu, nu fac asta, am grija atat de ea cat si de portofelul meu. Raman picaturile, multumesc!
Ii piere zambetul de pe fata, imi incaseaza cei 10 lei si nici macar nu imi raspunde la salut cand ies.

Data viitoare cand ma voi imbolnavi, am de gand sa fac un experiment. Cu toate ca am vreo 7 farmacii in cartier, o sa ma duc la o farmacie de prin Unirii sau Eroilor ca sa imi dau seama daca farmacistele aplica peste tot acelasi sistem de a incerca sa ma prosteasca, pretinzand ca le pasa de sanatatea mea. Nu o neglijez, dar nici ipohondra sau tampita nu sunt. Ma intreb totusi cu cate persoane le merge treaba asta cu pretul pe sanatate...

2 comentarii :

  1. Prea de tot ! Mai scumpe compresele decat picaturile ... eu cand racesc,nu ma tratez cu nici o pastila, doar cu ceaiuri cu miere ;) pentru ca e bine pentru corpul nostru sa se lupte impotriva racelii si singur, pastilele nu fac altceva decat sa reduca din simptome si in plus se obisnuieste organismul cu ele si isi pierd efectul ;) iar pastile luate mereu la orice durere etc. fac mai mult rau decat bine ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. cel mai bun medicament pentru raceala este moldaminul chiar daca este foarte dureros

    RăspundețiȘtergere