"In fiecare an, simt ca ma "incep" toamna"

Pe Zully Mustafa si pe Alice Nastase le-am intalnit pe rafturile Carturestiului in niste zile de toamna in care aveam nevoie de gandurile lor si nici macar nu stiam acest lucru. Am citit "Strugurii s-au copt in lipsa ei", alaturi de "Nopti orientale" si "Dincolo de bine, dinacoace de rau" pe nerasuflate, ca si sufletul meu ar fi inspirat profund la prima pagina si ar fi expirat de-abia la frazele de incheiere.
Din pacate, asa cum am spus-o de multe ori, timpul e crud cu mine in ceea ce priveste lecturarea unor carti pe placul inimii mele. Ma hranesc insa din amintirea celor pe care le-am citit si din recomandarile pe care le fac prietenelor sau colegelor mele in materie de lectura. Despre Zully Mustafa nu am mai auzit mai nimic de cativa ani, dar de Alice Nastase mai dau pe Facebook, ma lovesc de articole pe care ea sau celelalte fete din redactia revistei "Tango" le publica. Ma mai opresc la anumite link-uri sau citesc doar lead-ul postarii, cat sa simt putin gustul, iar apoi sa ma retrag  in liniste la activitatile mele. Aseara am dat peste cateva ganduri de toamna pe care sigur le intalniti pe revistatango.ro, daca rasfoiti bine. Ca in cazul tuturor cartilor semnate sau a povestirile adunate de Alice Nastase, le-am parcurs din priviri incuviintand din cap dupa fiecare rand "da, da, da", la fel cum in urma cu cativa ani sufletul meu tolanit in pat se regasea in fiecare rand din "Dincolo de bine, dincoace de rau". Pentru ca, in fond, cu toate suntem femei, si nimic din ce e femeiesc nu ne e strain :).

"Simt primavara in ceturile reci ale lui Faurar, demasca toamna dupa felul in care suna lumina in frunzele plopilor si stiu ca e iarna inainte ca ea sa-si scuture cercelul solstitiului din ureche." - Angelica Lambru (articol integral aici)

"Toamna vroia să pară sobră, dar eu știam ca ea se joacă – avea raze aurii și sute de culori, apusuri frumoase și ne aducea mere coapte, cu nuci, miere și zahăr pudră presărat…" - Zina Zen (articol integral aici)


0 comentarii :

Trimiteți un comentariu