SIAMB is overrated

Stiu ca o sa va dau pe spate cu asta, asa ca trebuie sa o spun: da, am fost la Salonul International Auto-Moto Bucuresti ( 4-8 aprilie, Piata Constitutiei ). Sincera sa fiu, si eu sunt uimita ca am ajuns acolo. Dintre toate locurile din Bucuresti in care as fi putut ajunge in ultima vreme, am mers intr-unul care nu are nici o treaba cu pasiunile sau interesele mele. Ceea ce ma consoleaza insa este faptul ca sunt constienta ca mai sunt multe alte fete ca mine, care sunt tarate la salonul auto de catre prietenii lor ( putine merg din propria lor initiativa ). Ceea ce m-a enervat a fost faptul ca nu mi-a placut. Pe o scara de la 1 la 10 dau un 6. Cu indulgenta.
Puteti spune bineinteles ca sunt pe dinafara cu acest domeniu. Si puteti fi siguri ca aveti dreptate. De aceea am sa relatez exact ce au vazut ochii mei de profana in ale masinilor si motoarelor. In primul rand, ma asteptam sa fie muuuult mai mare. Totul. De la locatie pana la evenimentul in sine. Imi rezervasem 4 ore pentru vizita, ba chiar imi faceam griji ca va trebui sa ma intorc si a doua zi, in cazul in care prietenul meu ar fi ramas bosumflat ca nu am mai fi avut timp sa se urce si in nu stiu ce bolid. Am stat 2 ore. Cu tot cu citit informatii, pipait masini, pierdut si gasit camera foto, stat la barfa cu prietena mea, Sandra, care canta acolo alaturi de trupa ei. In al doilea rand, ma asteptam sa imi pice fata. Am avut cateva tentative, dar esuate. In afara de 2-3 masinute sport menite sa ia ochii oricui si cateva bijuterii de epoca, nimic special, as spune eu. 80% din masinile pe care le-am "admirat" acolo, le vad zilnic pe strada, diferenta fiind doar un strat de praf. In al treilea rand, deformatia mea profesionala nu mi-a dat pace. Nu am lucrat in publicitate, dar stiu cu ce se mananca. Stiu ca o reclama de succes face apel la subconstient, la dorintele si la frustrarile oamenilor. Ooooh, si dati-mi voie sa va spun ca cei care fac reclamele pentru masini stiu ca o bijuterie pe patru roti devine instant gablont daca nu are si o gagica langa/in/pe ea. De fapt, daca stau bine sa ma gandesc, erau mai multe astfel de hostesse decat masini. Ieftin, as spune eu. Normal, ar spune barbatii. In al patrulea rand, au lipsit multe branduri consacrate. Si treaba asta am realizat-o eu singurica. Nu tu Ferrari, nu tu Honda, Jaguar, Audi, Porsche, BMW, Maserati, Peugeot, Rolls Roice, Bentley, Toyota, Land Rover, Fiat ( ma rog, doar unul ) etc. Stiu ca e saracie, dar nu ma asteptam sa fie asa lucie. Si daca ar fi fost, de ce mama naibii nu a fost invitata si Dacia, nu stiu! Nu spun ca ar fi o prostie de brand, spun doar ca e romanesc si ca ar fi trebuit sa fie prezent. Mna, si multe altele...As adauga eu ca si pretul e cam mare ( 15 lei ) pentru ce se vede, sau mai bine zis, ce nu prea se vede, dar aici pot fi contrazisa usor.
All in all, nu prea merita timpul si banii, parerea mea. Daca esti interesat sa iti cumperi masina, as spune ca e profitabil, ofertele sunt bunicele. Spre exemplu, din cate am inteles eu, un Ford Ka face cam 13-14 000 de euro in mod obisnuit, iar in zilele salonului auto poate fi cumparat cu vreo 8 000. Dar daca vreti doar sa mergeti sa cascati ochii ( asa ca mine ), mai bine nu. Daca aveti 15 lei si nu stiti ce sa faceti cu ei, mergeti la o cafea, la un suc sau la un ceai la Infinitea.

P.S: am facut totusi cateva poze, macar cu astea sa raman.














4 comentarii :

  1. Mi-a placut articolul tau. As spune totusi ca nu esti pe dinafara in acest domeniu din moment ce ai observat singurica absenta unor marci auto de prestigiu, si este suficient sa pomenesc de Ferrari,Porsche,BMW, caci restul e cancan.
    E chiar ciudat ca Dacia nu s-a prezentat cu nimic la aceasta expozitie, poate ca stiau ei ceva, daca se merita sau nu. In fine, ai un articolul simplu,de bun simt si dupa cele relatate pot spune ca ai dreptate cand zici ca nu se merita sa mergi la aceasta expozitie, desi eu unul sunt mare fan al automobilelor.

    P.S. : Apreciez ca ai postat acea prima fotografie.Iubesc Lamborghini Gallardo.

    RăspundețiȘtergere
  2. Adrian, ma bucur ca ti-a placut si ca incep sa am trecere si la barbati cu unele articole :)). Sincer, cele cateva notiuni le stiu de la tata si de la prietenul meu. Si mai sincer, nu am observat eu absenta tuturor acele marci, am fost mai mult ceva de genul: "Lipseste ceva...nu vad Ferrari, Maserati, BMW...si inca ceva". Si lista a continuat-o prietenul meu, pentru ca eu nu as fi fost capabila sa le denumesc pe toate. Dar totusi, pana si pentru ochiul cuiva care nu se pricepe, era destul de evident ca e cam pustiu.
    Cat despre poza cu Lamborghini, am pus-o prima pentru ca era una dintre masinile care lua cel mai tare ochii. Si da, pentru ca este si una dintre preferatele mele. De fiecare data cand jucam ceva cu masini, nu concepeam sa aleg altceva in afara de Lamborghini.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca n-ai inteles ideea acestui salon. Denumirea e cam stupida SIAMB (Salonul International Auto-Moto Bucuresti), dar nu e Geneva sau Frankfurt aici (cum vin toti producatorii cu ultimele noutati si tehnologii in domeniu), SIAMB e ceva gen: vii cu masina de acasa/showroom/garaj si o arati acolo, cum fac si americanii, isi expun munca/ofertele la un salon de genul asta. Dacia o sa se plimbe in toata tara cu lodgy-ul probabil, sa-l testeze toata lumea, cum a fost si cu duster. Nu cred ca-si bat ei prea mult capul cu SIAMB.

    RăspundețiȘtergere
  4. Razvan, foarte posibil sa nu fi inteles ideea. Dar foarte posibil ca si organizatorii sa fie pe dinafara. De ce ar plati oamenii 15 lei doar ca sa vada masini pe care le pot vedea lejer si pe strada? :) De ce ar pierde timpul cu ceva banal? In plus, din cate am auzit eu, in anii trecuti, cand a fost organizat la Romexpo, salonul auto chiar a fost ceva. Aparent, anul asta nu se ridica la inaltimea standardelor clientilor, pentru ca din cate am citit azi-dimineata si prin media online, sunt multi care au cam aceeasi parere ca mine ( mai mult sau mai putin, evident ).

    RăspundețiȘtergere