Frederic Beigbeder pour Dana

Spuneam aici ca, saptamanile acestea, Gazeta Sporturilor publica romanele autorilor mei preferati: Pascal Bruckner, Frederic Beigbeder si Marc Levy. Cel dintai a ajuns in Romania in urma cu putin timp si v-am povestit despre intalnirea cu el. Auzisem vag si de sosirea lui Frederic Beigbeder din seara asta, cu ocazia sarbatoririi a 500 de puneri in scena a piesei "Dragostea dureaza 3 ani" dupa cartea sa, dar nu m-am entuziasmat foarte tare. Intrarea era vreo 50 de lei si nici nu stiam daca as fi avut timp sa ma duc. Nebunia a inceput cand Habiba m-a informat ca ea va trebui sa mearga din parte Radio Romania Actualitati, pentru a-i lua un interviu autorului.
Pe Beigbeder l-am citit in liceu, prin clasa a 10-a. Eram pustoaica si m-a fascinat. Pentru ca era cu totul altceva fata de ceea ce faceam la liceu si de ceea ce gaseam pe la biblioteca. Cand l-am cautat pe Google, am dat peste un pusti de 40 de ani, cu barba si cu un look messy. Si m-a fascinat si mai tare. Evident ca de ieri incoace m-am tot gandit cum sa fac sa il vad. Am incercat sa trec peste bariera pretului ( in fond, pentru semnificatia si importanta pe care eu i-o acord operelor lui Beigbeder, 50 de lei nu e mare lucru ), dar nici macar nu am mai gasit bilete la vanzare. Aseara eram disperata: nu stiam daca sa scot o poza cu autorul si s-o rog pe Habiba sa ii ia un autograf pentru mine, sau daca sa ii dau o carte pe care s-o semneze. Cand am vazut insa cate obstacole avea Habiba de intampinat ( acces la eveniment, intrebari, interviu etc ), m-am resemnat si mi-am spus ca e mai important sa isi faca ea treaba. Si si-a facut-o. A ajuns acasa acum o ora si cand a scos din geanta "Dragostea dureaza 3 ani", insotita de "Frederic Beigbeder pour Dana" pe prima pagina, i-am sarit de gat si am trans-o in brate pana i-a iesit limba de un cot! :">
Sunt foarte mandra de acest autograf, pentru ca operele acestui autor m-au dat gata. Le recomand din tot sufletul! Veti vedea ca sunt pagini scrise de la om catre om, si in nici un caz de un Luceafar la o printesa. Va veti regasi in unele idei sau poate chiar in toate. Si tocmai asta e farmecul lui Beigbeder: spune dragostei pe nume intr-un limbaj fara dantela, pentru ca nu toate relatiile sunt facute din vata de zahar si nu toate se termina cu "si au trait fericiti pana la adanci batraneti". Ar trebui sa ne intre bine in cap asta!

Oamenii se casatoresc asa cum se duc la Mc.

Dragostea incepe cu apa de trandafiri si se termina cu laturi.

In viata nu ai decat o unica mare dragoste; toate cele care o preceda sunt amoruri de rodaj, iar toate cele care o urmează sunt amoruri de recuperare...

Este destul de exasperant sa iti dai seama ca iti pui aceleasi intrebari ca toata lumea. Oare am dreptul sa parasesc pe cineva care ma iubeste? Oare sunt o javra? Oare la ce foloseste moartea? Oare poti sa fii fericit si, daca da, la ce ora?



3 comentarii :

  1. Asta că pusul acelorași înrtrebări ca toată lumea chiar e urâtă. Eu m-am întristat odată când mi-a spus un tip de la muzeul satului din Sibiu că am făcut o poză în felul în care cam 90% din vizitatori o fac. Deci în momentul ăla îmi venea să plec acasă :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Şi pe mine m-a fascinat atât autorul cât şi stilul şi operele sale, mai ales că îmi place atât de mult literatura franceză. Te invidiez pentru autograf.

    RăspundețiȘtergere