Cu semnatura salvam Romania!

Nu stiu de unde a aparut moda asta cu semnaturi pentru orice. Duminica, la metrou, am dat de niste indivizi cu un mini-stand care vroiau sa adune semnaturi pentru prinderea cainilor vagabonzi. Nu ca n-as fi o iubitoare de animale, dar unii chiar sunt periculosi...asa ca m-am infipt sa dau si eu o iscalitura. Dupa ce m-am intors cu spatele, Habiba intreaba:
-Pai...ce planuri aveti cu aveti proiect?
-O sa strangem cainii de pe strazi! raspunde instant tipul de la stand.
-Si...unde ii duceti? insista Habiba.
-O sa li se construiasca adaposturi.
Imposibil! Serios! Adica, o sa aloce guvernul atatia bani pentru asta? Si daca ar fi vrut sa ii eutanasieze pe toti si tot ar fi costat prea mult si ar fi intampinat o gramada de obiectii! Asa ca, daca tot cainii vor si prinsi si dupa aia eliberati pentru ca pe de o parte este Protectia Animalelor si de cealalta parte este guvernul, de ce sa ne mai inghesuim ca sa semnam?!
Alta treaba pe care nu o inteleg este cea cu Rosia Montana. Tot la metrou ( cred ca va fi un potential loc de protestat pe viitor ), tot in fata unui stand, oamenii se inghesuiau sa salveze zona mentionata mai sus. Parerea mea? Sunt lucruri mai importante decat niste simple mazgaleli trase pe niste hartii. Ca de exemplu...interese economice si politice care atarna greu. E sad, dar adevarat, as spune eu.
Nu ma intelegeti gresit, sunt pro adaposturi pentru caini si pro salvati Rosia Montana! Doar ca nu cred ca strangerea de semnaturi este solutia...e un pas inainte, dar insistam prea mult pe el. Jur ca mi se pare mai mult o moda decat ceva cu efecte garantate.

4 comentarii :

  1. Pai listele au rolul de a 'pune presiune' pe autoritati. Si eu am pareri echivoce in legatura cu Rosia Montana, dar faptul ca natura a ramas (inca) in starea initiala se datoreaza acestor liste.

    Totusi, ai dreptate. In lipsa solutiilor reale, listele sunt apa de ploaie si se abuzeaza de ele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aia cu animalele chiar e exagerată. Și dacă ar face adăposturi sigur persoanele responsabile să aibă grijă de ele ar avea ”grijă” de numa. Le-ar bate și înfometa până ar muri. Cel mai bine era să îi sterilizeze și basta. Dacă nu se mai înmulesc dispar singuri.

    Cu Roșia montană treaba e simplă. Vin străinii să ne ia aurul și în urmă lasă totul distrus. Și dacă ar fi prevăzut în contract să reabiliteze zona și tot n-ar face asta. E România și mediul nu contează.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dragos, din pacate, parerea mea este ca suntem o tara in care democratia este atat de alandala, incat guvernul nu simte nici o presiune din partea poporului...Poate doar o revolutie ar avea efect, dar din cate am vazut eu in ultimii ani, ne este lene s-o facem si pe aia :). Probabil ne mai si meritam soarta...

    RăspundețiȘtergere
  4. Creve, problema este ca ambele situatii sunt cu dus si intors din cate am auzit eu. Si nu cred ca solutia nu ar fi undeva la mijloc :(.

    RăspundețiȘtergere