"O femeie"

Nu am mai recomandat o carte de foarte mult timp pentru ca, recunosc, nu am mai apucat sa citesc nimic special pentru sufletelul meu, in afara de cartile pentru facultate. Da, puteti spune ca mai am cateva saptamani libere la dispozitie pentru a ma reintoarce la vechile mele activitati literare, dar cu un training de 7 ore pe zi pentru Romtelecom si cu sute de pagini de invatat, credeti-ma, nu prea mai am nici un chef.
Am venit acasa vineri pentru ultimul weekend de vacanta. Am venit mai mult pentru mama si tata, am venit sa mai iau la pas cateva zone din oras care imi plac. Am venit ca sa vad pentru ultima oara pe anul asta cum arata camera mea in lumina soarelui de vara. Si am observat ca in anumite colturi prafuite, zac 2-3 carti de care uitasem...
Despre "O femeie" de Peter Esterhazy vroiam sa scriu de mult. Cam de aproape un an, de cand am cumparat-o din Carturesti si am citit-o intr-o singura seara, caci era captivanta si placuta mie. E scrisa usor abstract si cu fraze directe ( unele cu tenta erotica ), dar arata frumusetea iubirilor cotidiene si a femeilor obisnuite din punctul de vedere al unui barbat la fel de obisnuit. Nu veti gasi SF si nici declaratii siropoase, ci doar uimirea autorului in fata unor gesturi simple pe care fostele sale iubite le faceau.
Chiar daca si voi duceti lipsa de timp, va invit macar sa rasfoiti cartea. Daca nici asa nu reusiti, va las mai jos cateva citate care mie mi-au atras atentie si pe care le insemnasem cu creionul in seara in care am dat peste ele. Era exact pe 16 septembrie 2010, joi.

Vreau sa spun ca in timp ce ma spal pe dinti trec pe neasteptate douazeci si opt de ani. Dousopt de ani nu-s de colea. Nici nu mi-ar ajunge viata sa ma spal de doua ori pe dinti.
Viata noastra este un etern pas de deux, fuste din tuluri si pantofi cu spitul de plumb. 
Exista o femeie. Ma iubeste. O intreb daca ma iubeste. Da' de ce m-ar iubi? Pentru ca asa ne-am inteles. Sa te iubesc? Asa? Asa. Azi? Si azi, pai sigur ca da, intotdeauna, la zece jumate, in ianuarie, la cumpana mileniului, in permanenta...sau doreste o zi libera? Bine...la care zi s-a gandit? Poate...poate miercuri. De ce tocmai miercuri? Pentru ca azi e joi. 
Cel mai incantator ii este zambetul. E ca o marturie a existentei lui Dumnezeu. 
 Exista o femeie. In saptamanile cu sot ma iubeste, in saptamanile fara sot ma uraste, dar in fiecare saptamana vrea sa imi schimbe viata.
Exista o femeie. Ma uraste. Are ochii gri, la fel ca ai mei. Si pentru ca ai mei sunt ca ai mamei mele, ma uit la privirea ei de parca as fi ajuns acasa.

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu