...ca doar tot cu "-escu" se termina

Spre mirarea mamei mele si probabil spre supararea profului meu de romana (daca m-ar fi auzit!), mie nu mi-a placut niciodata Eminescu. Nu ii contest titlul de poet national, ci mai degraba acel titlu de poet care sa scrie versuri pe matrita sufletului meu. Asa am ajuns in liceu sa fiu lesinata dupa Ion Minulescu, un scriitor minor, de care nu multi au auzit atunci sau acum. M-am regasit in poeziile lui ca om si ca amatoare de poeta ce m-am vrut a fi in urma cu cativa ani. Visul l-am lasat de mult in urma, insa uneori imi mai aduc aminte de cuvintele cu care am pasit in minte in curtea liceului, in salile de examen, in clasa mea, in laboratoare, la olimpiade si la intalniri de tot soiul...

Romanţa răspunsului mut 
Ce văd!...E-adevărat?...Tu eşti?...Cum?...N-ai murit?...Tot mai trăieşti?...Pendulă care te-ai oprit din mers,Încerci acum să mergi în sens invers?...
Hai!... Spune-mi...Spune-mi tot ce ştii...Să-mi spui chiar şi minciuni,Să-mi spuiCe n-ai spus nimănui -Nici celor morţi,Nici celor vii ...
Ce victime ai mai făcutDin clipa-n care urma ţi-am pierdut?...Ce vrăjitoare te-a trecut prin focŞi-a reuşit să-ţi pună inima la loc?...Şi care-anume sfânt din calendarTe-a sfătuit să te-ntâlneşti cu mine iar?...
De ce zâmbeşti?E-adevărat?...Te-ai răzgândit?...Ne-am împăcat?...Iar ne iubim?...Sau, poate, şi-azi ne regăsimAceiaşi vechi duşmani?...Dar tu mai ştii după câţi ani?...
Eu te-am iertat de mult!...Dar tu?...Răspunde-mi "Da"...Răspunde-mi "Nu" -Totuna mi-e!...Ştii tu de ce -La tine "Nu" şi "Da" nu suntDecât aceleaşi vorbe-n vânt!...
De ce te temi?...De ce-ţi ascunziÎn palme ochii tăi rotunzi?...De ce-ţi aprinzi ca un semnalDe foc bengalObrajii tăi de porţelanŞi inima de Caliban?...
Răspunde-mi!...Vreau să ştiu şi eu,De ce-ai venit?...De dragul meu?Sau, poate, n-ai venit decâtSă-mi torni, ca şi-n trecut, pe gâtUn păhărel de coniac,Ca eu să tac,Iar tu să ţipiŞi să dispari, apoi, suspect,Cu voluptatea unei bombe de efect!...
Ce zici?Aşa e c-am ghicitDe ce-ai venit?...De ce te-ncrunţi şi nu-mi răspunzi?...Ce nou secret îmi mai ascunzi?...De ce scrâşneşti din dinţiŞi taci?...Hai!... Spune-mi, ce-ai de gând să faci?Deschide-ţi gura - mii de draci! -Şi lasă-mă să-ţi mai sărut...Nu gura...Ci răspunsul mut!...

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu