Despre cum "Aida" mi-a schimbat o veche prejudecata

Pentru ca stiu ca sunt o persoana cu prejudecati, incerc mereu sa dau o sansa fie anumitor oameni, fie anumitor activitati, hobby-uri, evenimente. Weekend-ul trecut am fost la un targ bio, pentru ca am vrut sa fiu placut surprinsa de ce as fi avut de gasit acolo, si astfel sa nu mai fiu atat de reticenta la tot ce inseamna yoga si salate dubioase. Din nefericire, am ramas la aceeasi veche opinie.
Aseara, dupa mult timp de gandire, am decis sa vad cu ochii mei daca opera este atat de plictisitoare si de enervanta pe cat credeam. Pentru ca, din cate vazut pe Youtube si pe la televizor, mi se parea lipsita de sens si plina de urlete irelevante. Da, stiu, conceptie destul de eronata si de ignoranta.  Insa, dupa ce am vizionat "Aida" de Verdi, am ramas extrem de impresionata. Singurul aspect care m-a facut sa casc a fost comemorarea sopranei Lucia Bercescu Turcanu, care a durat mai bine de o jumatate de ora. Avand in vedere ca mai bine de 50% din public era alcatuit din copii, adolescenti ( veniti cu profesori la opera ), tineri si persoane pana in 30 de ani, cred ca foarte putini ( adevaratii cunoscatorii si batranii din primele randuri ) au tinut neaparat sa vada aceasta comemorare. Ma indoiesc sincer ca restul publicului stia de Lucia Bercescu.
Dar "Aida" chiar m-a lasat cu gura cascata...cred ca a durat aproximativ 3 ore, cu pauza. Si meritul acesta si-l asuma atat orchestra, cat si cantaretii. Pana si decorul egiptean ( pereti inalti cu hieroglife si Nilul in lumina lunii ) m-a lasat masca. Asta ca sa nu mai spun de vocile interpretilor, care nu doar odata au reusit sa imi faca pielea de gaina ( intr-un sens foarte bun! ) sau sa ma faca sa lacrimez un pic ( exact ca Andra, cand dadea de vreun talent pur in cadrul preselectiilor ).
Ma bucur enorm ca nu am fost incapatanata de data asta si ca am mers la opera. Mi-am schimbat complet parerea despre ea, ba chiar mai vreau sa ma duc! Nu ma las pana nu vad si ceva balet ( neaparat "Lacul lebedelor" ) si o piesa buna de teatru, acum ca tot am prins gustul. Si pentru ca stiu ca multi tineri gandesc exact ca mine si tin spectacolele de opera la o oarecare distanta, va sfatuiesc daca vreti si daca aveti timp, sa incercati macar o data aceasta experienta. Biletul costa undeva intre 15-20 de lei ( locuri mai in spate, dar va garantez ca vederea este buna din orice colt al salii ) si ajunge chiar pana la 50 de lei in primele randuri. Va garantez ca merita fiecare banut! :)
Sursa poza ( asta pentru ca, teoretic, nu avem voie sa facem fotografii la opera. Practic, am vazut multe blitzuri ) si mai multe informatii despre "Aida" : aici

8 comentarii :

  1. Măcar profiți că ai aproape de toate în orașul ăsta. :P

    La produsele bio, trebuia să încerci un săpun, un unt de corp, ceva, și pe urmă să zici. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Păcat că nu toate oraşele au operă.De fapt chiar foarte puţini beneficiază de aşa ceva.
    Pe youtube chiar nu are rost să mă uit,mai degrabă m-aş descuraja ca tine.
    Oricum,opera e trecută pe listă:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce interesant imi pare si mie decorul...

    RăspundețiȘtergere
  4. Cat Eyes: daaa, chiar ar trebui sa repetam experienta :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Diana: da, chiar incerc sa profit din plin din tot ce imi ofera Bucurestiul :) tocmai de-asta am si venit aici...
    Nu stiu daca vreuna din cremele mele este bio, dar am sa ma interesez :-?

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristina, in nici un caz sa nu incerci pe Youtube sau la tv, pe Mezzo. Believe, i did :) e oribil! De fiecare data cand cineva imi spunea de opera, bolboroseam ceva de genu':" de ce sa dau bani pe asa ceva, cand pot sa ma enervez si sa ma aud pe mine urland in casa?!". Din fericire, nu mai gandesc asa :">

    RăspundețiȘtergere
  7. Malli, daca l-ai fi vazut live, ai fi fost la fel de impresionata ca mine :)

    RăspundețiȘtergere